مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی معدن

تبلیغات

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی معدن

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مهندسی معدن

 

مشاوره انجام پایان نامه معدن در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.مهندسی معدن شامل مجموعه علوم و فنونی است که از اکتشاف یک کانسار (ذخیره معدنی با ارزش اقتصادی) آغاز و تا فرآوری آن ادامه می ‌یابد. مهندسی معدن به عنوان اولین رشته ی مهندسی آکادمیک تاریخ برای اولین بار در انگلستان پایه گذارده شده است. اولین علمی است که بشریت از ابتدای وجود خود تاکنون با آن ارتباط نزدیکی داشته‌است. به علت شرایط سخت کاری، یکی از ۱۰ حرفه دشوار جهان شناخته می شود.

هر گونه عملیات مهندسی که در دل زمین انجام شود ( معدنکاری، حفاری تونل، سد سازی و …) به نوعی با مهندسی معدن در ارتباط است. از این رو مهندسی معدن را مهندسی زمین نیز می توان نامید.

این رشته دانشگاهی شامل چهار گرایش استخراج، اکتشاف، فرآوری مواد معدنی و مکانیک سنگ است. که گرایش استخراج و اکتشاف در مقطع کارشناسی و بالاتر، و گرایش فرآوری مواد معدنی و مکانیک سنگ در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می شود. اخیراً گرایش های دیگری از قبیل تونل و فضاهای زیرزمینی، معدن و محیط زیست، اقتصاد و مدیریت معدنی در مقاطع ارشد و بالاتر به این رشته اضافه گردیده است.

انجام پایان نامه معدن در تمامی گرایش ها

انجام پایان نامه معدن/ استخراج

گرایش‌ استخراج‌ شامل‌ بررسی های فنی و اقتصادی، طراحی و برنامه ریزی معدن، عملیات‌ حفاری‌ و آتشکاری‌ به‌ منظور خردکردن‌ سنگ‌، بارگیری‌ و باربری‌ و در اغلب‌ اوقات‌ سنگ ‌شکنی‌ به‌ منظور رساندن‌ ابعاد “کانسنگ‌” به‌ اندازه‌ مناسب‌ است‌. این‌ عملیات‌ می‌تواند در معادن‌ روباز، زیرزمینی‌ و در موارد محدودی‌ در دریا انجام‌ گیرد.

انجام پایان نامه معدن / اکتشاف

مهندس‌ معدن‌ در گرایش‌ اکتشاف‌ پس‌ از کشف‌ معدن‌، نوع‌ و شکل‌ مواد معدنی‌ را تعیین‌ کرده‌ و به‌ ارزیابی‌ اقتصادی‌، میزان‌ ذخیره‌ و همچنین‌ چگونگی‌ استخراج‌ منابع‌ معدنی‌ می‌پردازد. در این‌ گرایش‌ دانشجویان‌ درباره‌ مکانیک‌ سنگ‌، زمین ‌شناسی‌ ساختمانی‌، ژئوفیزیک‌ و زمین ‌شناسی‌ معدنی‌ مطالعه‌ می‌کنند.

انجام پایان نامه معدن / فرآوری مواد معدنی

مجموعه عملیاتی که روی مواد معدنی انجام می شود و در پایان تولید، محصولاتی به دست می آید که یا مستقیماً قابل عرضه در بازار و یا آماده برای عملیات صنعتی هستند فرآوری مواد معدنی نامیده می شود.

انجام پایان نامه معدن / مکانیک سنگ

مکانیک سنگ رشته‌ای از علوم مهندسی است که در آن چگونگی رفتار سنگ در برابر عوامل بیرونی و درونی و تغییرات آن مورد بحث قرار می‌گیرد. مکانیک سنگ را می‌توان به طور ساده، علم مطالعه اثر نیروها بر روی سنگها دانست. کاربرد مکانیک سنگ بسیار وسیع است و در حوزه های مختلف مثالهای متعددی دارد. در ساخت ابنیه سطحی ( نظیر پل سازی , ساختمان، ساخت نیروگاه های سطحی و سد سازی)، در راهسازی (نظیر ساخت بزرگراهها و راه آهن, کانال ها و مسیرهای لوله گذاری و سیستم های کنترل جریان آب نیرو گاهها)،در حفاری های سطحی (نظیر معادن سطحی و کانالهای سریز در سدها) ،در حفاری های زیر زمینی (مانند معادن زیر زمینی , تونل ها , فضاهای زیر زمینی برای تاسیسات دفاعی )، در حفاری های مربوط به انرژی (مانند حفاری های نفتی , حفاری های مربوط به استفاده از نیروگاههای اتمی زیرزمینی , دفن زباله های اتمی و مخازن زیرزمینی سوخت و آب) می باشد.

و همچنین انجام پایان نامه معدن در سایر گرایش های جدید اضافه شده در این عرصه جای تحقیق و کار فراوان دارد.



برچسب ها : ,,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.